Coșul tău de cumpăraturi

Nu ai nimic în coșul de cumpărături. Fă prima ta comanda acum!
spre magazinul online

Lista de favorite

Trebuie să intri în cont sau să te înregistezi pentru a adăuga produse în lista de favorite.
Înregistrează-te
Închide

Coaforul – terapeutul părului și sufletului

Autor: Ana Honcu

04.08.2020

Departe de a fi limitat la o simplă tunsoare, cu un aspect pur tehnic, serviciul de stilist implică provocări în ceea ce privește auto-prezentarea.

Astfel, pe lângă coafură, stilistul își propune să îmbunătățească permanent serviciile și comunicarea, să personalizeze relația și astfel să atragă loialitatea clienților.

Cum femeile pot fi în criză psihologică legată fie de vârstă sau evenimente din viața personală sau profesională, ele vor avea întotdeauna nevoie de consiliere. Iar cel mai des aceasta consiliere o asteaptă atunci când intră în raportul intim de comunicare cu hairstilistul său. Într-adevăr, nu de puține ori am auzit că stilistul este un terapeut, nu doar al părului, ci și al sufletului...

Pornind de la crizele de vârstă stabilite de către psihologi,  coaforul trebuie să înțeleagă și să prevadă anumite stări emoționale ale clienților. Cunoscând aceste lucruri, el va ști să jongleze prin culori, tunsori, coafuri, cu stările de spirit ale clienților, accentuând sau, dimpotrivă, atenuând trăirile interioare.

Profesionistul trebuie să se adapteze fiecărui profil de client și să se dedice în întregime acestora în timpul serviciului (care poate dura mai multe ore). Această ajustare permanentă în raport cu clientul necesită o gestionare flexibilă a relațiilor sociale și o capacitate de a-și tempera stările de spirit, precum și cele ale clienților (furie, disconfort sau revărsarea bucuriei). Nu, nu este vorba de a tolera și accepta aumite comportamente inadecvate, sau atitudinea - ,,te plătesc, sunt banii mei, deci îmi vei suporta orice moft,, ci de o relație cordială, bazată pe încredere și respect.

Relaționarea cu clienții necesită o muncă asupra propriilor emoții, or adoptarea unui comportament pentru fiecare dintre clienți nu este un lucru ușor. Aceasta constă, prin modificarea propriilor emoții (să suprime sau să producă), astfel încât aceștia să fie mulțumiți de serviciul oferit și, astfel, să permită buna desfășurare a serviciului, în special în dimensiunea sa tehnică.

Înțelegem așadar, cum dimensiunea relațională este o parte integrantă a serviciilor prestate de salonele de înfrumusețare și se realizează sub diverse forme (puțină atenție, un gest, o privire, un zâmbet sau un cuvânt).

Creezi frumusețe și armonie, oferi zâmbete și o comunicare eficientă.

Citeste si alte articole din blogul nostru despre secretele unui hairstilist de succes.

Profesia ta - biletul tau norocos

Coaforul – terapeutul părului și sufletului

Fii stapan pe viata ta

Tu esti un hairstilist de succes?

Salonul perfect pentru barbati

Salonul perfect pentru barbati, continuare

 

sus