Numărul clienților reprezintă unul dintre cei mai importanți indicatorii ai activității unui salon. Și cu siguranță, toți antreprenorii din acest domeniu tind să formeze în timp o clientelă fidelă. Chiar dacă salonul tău activează de mai mult timp pe piață, sigur există potențiali clienți care încă n-au auzit de serviciile tale.
Există diverse metode prin care te poți face remarcat în rândul celor care nu te cunosc până în momentul de față. Iată, mai jos, câteva idei care te vor ajuta să atragi mai mulți clienți în salon:
Panou publicitar și fațadă atrăgătoare
Specificul spațiului pe care îl deții trebuie să fie perceput în mod corect de către fiecare trecător în parte. Asigură-te că fațada și toate panourile din exteriorul salonului sunt bine îngrijite și estetice, astfel încât să reflecte vizual genul de activitate pe care o prestezi. Denumiri de genul Maria sau Extra fără a fi însoțite de alte inscripții sau informații nu vor fi interpretate just de către potențialii clienți. Pentru o mai mare acuratețe a mesajului pe care dorești să-l transmiți, poți adăuga denumirii și un slogan, cum ar fi – ”Maria - oaza ta de frumusețe”, cât și diverse simboluri specifice gen: foarfece, feon, pieptene, dar fără a exagera în acest sens. Nu uita că scopul principal este să creezi o imagine cât mai curată și mai clară a salonului. Intrarea trebuie să fie iluminată pe timp de noapte, chiar și atunci când salonul este închis.
Indicatoare de orientare pe clădire și pe trotuar
Dacă te afli situat într-o zonă cu puternic vad comercial poți monta, la o distanță de 50 – 100 de metri de salon, un panou informativ care să conțină câteva date clare. Este indicat să respecți stilistica zonei, astfel încât acest indicator să arate bine și să se încadreze arhitectural și estetic în spațiu.
Publicitatea în clădirile publice din apropiere
Lifturile, holurile și cutiile poștale din clădirile învecinate pot reprezenta o formă potrivită de plasare a materialelor promoționale.
Panouri publicitare
Verifică, pe o rază de 1 km, zonele mai populate de trecători - potențiali clienți. Acestea pot fi stațiile mijloacelor de transport în comun, magazine, mall-uri, intersecții etc. Dacă ai posibilitatea, amplasează panouri publicitare sau periodic angajează un promoter care să distribuie materiale promoționale cu ofertele salonului.
Colaborarea cu alți agenți economici din zonă
Poți face o vizită companiilor din zonă în vederea stabilirii unei colaborări de promovare. Acestea pot fi supermarketuri, săli de sport, cofetarii etc. Important este să aveti același public țintă. Spre exemplu, poți oferi reduceri sau pachete promoționale abonaților de la clubul de fitness din apropiere.
Programarea prin intermediul paginilor de socializare sau site
Dacă te vei limita la stabilirea programărilor doar prin telefon, există riscul să omiți o parte dintre ele. Pentru unii clienți, posibilitatea stabilirii unei programări prin intermediul internetului indiferent de ora sau ziua din săptămână, reprezintă o variantă mult mai comodă. Doar să te asiguri că ai delegat o persoană dedicată care să răspundă în timp util tuturor mesajelor și solicitărilor primite.
Diversificarea serviciilor
În cazul în care, scopul tău este de a te poziționa la un alt nivel față de concurenții tăi, nu te limita la a oferi doar serviciile clasice. Introdu ceva inovativ, ceva diferit și cu siguranță clienții vor aprecia. Urmărește tendințele din domeniu și fii printre primele saloane care oferă servicii noi, la modă.
Publicitate în mass media
Dacă ai posibilitatea, utilizează și această formă de promovare - TV, radio sau presă scrisă. Dar, va trebui să ții cont de publicul țintă căruia te adresezi, desigur.
Suveniruri personalizate
Poți apela la suveniruri în cazul în care dorești să crești prestigiul salonului tău. Oferă pixuri, breloace, piepteni, sau căni (inscripționate cu sigla sau numele salonului) - orice poate reprezenta un obiect util și plăcut clienților fideli, mai ales de sărbători.
Indiferent de etapa de dezvoltare a salonului în care te afli, este important să informezi clienții despre noutăți, promoții sau orice modificări aduse salonului, cât și să-i asiguri de profesionalismul hairstyliștilor și calitatea serviciilor oferite. Pe măsură ce vei crește numărul de clienți, vei crește și resursele financiare, lucru ce îți va oferi posiblitatea să investești mai mult în afacere și în dezvoltarea angajaților.
Alege parteneri de încredere cu care vei parcurge drumul tău spre succes.
Estel România - partener de încredere al hairstiliștilor.
Vezi si Cateva idei de promotii si oferte pentru salonul tau
Cum sa atragi clientii in salonul tau cu ajutorul internetului si retelelor sociale
Organizarea corecta a promotiilor in salon. Greseli de evitat.
Dupa vopsirea parului mai mulți ani la rand in culori inchise, multe femei cred că le va fi greu sa scape de pigmentul negru si procesul poate deteriora părul, lăsându-l uscat și fragil. Însă, cu tehnici corecte și produse adecvate, poți redobândi culoarea naturală a părului tău sau poți trece la o nouă nuanță fără a compromite sănătatea acestuia.
Chiar dacă unele tipuri de păr pot fi mai predispuse la încrețire, oricine poate avea această problemă din cauza mai multor factori precum vremea, practicile de îngrijire și sănătatea generală a părului.
Cum să îngrijești părul fin pentru a avea o coafură plină de volum in orice sezon
În ultimul timp, tot mai mult se promovează sampoanele fără sulfați. Dar sunt oare sampoanele fără sulfați mai bune pentru părul nostru?
Promoțiile te vor ajuta să îți mărești veniturile. Vezi cîteva idei de oferte și promoții pe care le poți organiza în salonul tău.
Dacă ai decis să te faci blondă, trebuie să știi că părul blond necesită mult efort și timp. Vezi la ce trebuie să atragi atenție înainte și după decolorare.
Părul tău arată obosit, fără putere și lipsit strălucire?
Profesioniștii susțin că trebuie să urmezi o rutină specială dacă îți dorești să obții beneficii maxime din produsele pe care le utilizezi și, mai mult de atât, părul să arate și bine.
Înapoi la realitate, vara s-a terminat! În ciuda grijii acordate de-a lungul verii, soarele și apa de mare sau bazin, totuși au uscat și deteriorat părul.
Șamponul este unul din produsele de igienă de primă necesitate, dar alegerea unui șampon corect foarte frecvent este o sarcină complicată din cauza multitudinii de oferte pe piață.
Când nu stii ce vopsea de păr să alegi, verifică caracteristicile acesteia.
Culoarea roșie este un pariu îndrăzneț, și de departe de succes! Iată secretele pentru păstrarea părului roșcat strălucitor în toate lunile anului.
Cum putem masura succesul unui hairstilist? Experiența de muncă? Da! Veniturile sale? Da! Diplome și premii? Da. Numărul de clienți loiali și emoțiile frumoase pe care le creează împreuna? DA! DA! DA!
Culoare iconică, blondul platinat evocă o imagine plină de farmec și senzuală, dar are nevoie de întreținere regulată pentru a-și menține luminozitatea de la început.
Bărbații sunt cei mai promițători clienți ai saloanelor în noul deceniu. Dar căror stiliști ei sunt dispuși să-și încredințeze imaginea? Găsește top 6 observații despre bărbați și cum să transformi salonul tău în unul atractiv pentru ei.
Tu ești stilist, tu ești special!