✦-30% la minim 4 produse in cos✦

Program de lucru: Luni-Vineri, 09:00 - 17:30 +40 747 056 359

Coșul tău de cumpăraturi

Nu ai nimic în coșul de cumpărături. Fă prima ta comanda acum!
spre magazinul online

Lista de favorite

Trebuie să intri în cont sau să te înregistezi pentru a adăuga produse în lista de favorite.
Înregistrează-te
Închide

De ce nu revin clientii in salonul meu sau cum sa evit pierderea clientilor

Autor:

13.03.2023

 

Chiar dacă salonul tău activează de mult timp și ai investit deja mulți bani și timp în promovare, nu întotdeauna rezultatele sunt pe măsura așteptărilor. Uneori poți să observi că unii clienți nu mai revin la tine sau vin cu o frecvență redusă. Analizează cu atenție fiecare aspect al activității salonului și găsește lacunele și zonele în care ai putea aduce îmbunătățiri. 

  1. Analizează calitatea serviciilor în salonul tău. În cazul în care clienții intră în salon datorită publicității, dar nu se mai întorc, e semn clar că nivelul așteptărilor a fost diminuat ca urmare a calității nesatisfăcătoare a serviciilor prestate.
  2. Acordă atenție deosebită nivelului de calificare al hairstylistilor pe care îi aduci în salon. Gama de servicii pe care le oferi în salon, cât și calitatea acestora, depinde foarte mult de nivelul profesional al stiliștilor angajați să le presteze.
  3. Ai grijă la dezvoltarea profesională a angajatilor. Consideri că trainingurile sunt inutile? Îți propunem să reconsideri acest aspect. Există riscul să rămâneți în urmă cu noile tendințe și tehnici din domeniul beauty. Clienții se informează destul de repede și doresc să fie în pas cu moda. Manichiura babyboomer sau tehnica microlights - aceste servicii trebuie să apară cât mai curând posibil în lista de prețuri dacă îți dorești să fii înaintea concurenților. Tendințele sunt în permanentă schimbare. Așadar, fii pregătit/ă să investești în educația angajaților pentru a te adapta cu ușurință așteptărilor clienților.
  4. Urmărește cum decurge comunicarea între angajații salonului și clienții acestora. Când deschizi un salon de înfrumusețare, trebuie sa înțelegi că frizeria/coafura/manichiura etc. nu sunt singurele servicii pe care le oferi, clienții având nevoie și de respect, răsfăț, comunicare la nivel familial dar respectuos. Abordează, așadar, pe fiecare client ca pe unul dintre oaspeții tăi.
  5. În privința organizării spațiului, trebuie să ai în vedere câteva aspecte. Clienții pot desconsidera salonul în care intră, încă de la prima vizită, în cazul în care vor găsi dezordine, echipamente murdare sau mobilier vechi și neîngrijit. Este important, de asemenea, să asiguri intimitate în zonele necesare, precum manichiură și cosmetică, cât și o zonă specială pentru angajați. Aceștia au nevoie de un spațiu dedicat pauzei de masa, astfel încât, din motive estetice și olfactive să nu intre în contact cu zona deservirii clienților. 
  6. Un alt aspect important de luat în considerare, este asigurarea normelor de igienă. Dacă îți dorești reîntoarcerea clienților în salon și recomandarea serviciile tale către alte persoane, asigură-te că sunt respectate normele de igienă în fiecare zonă a salonului (de la intrarea exterioara până la baie).
  7. Nu fi insistent. E în regulă să propui, printre altele, unei cliente care a venit la coafat, și servicii de manichiură sau tratament spa pentru păr. Dar evită să insiști asupra acestui aspect sau chiar să o telefonezi săptămânal pentru a-i aminti acest lucru.
  8. Nu ignora clienții pe care îi întâlnești în afară salonului sau a orelor de lucru. În cazul în care vei omite să saluți un client fidel pe care l-ai întâlnit întâmplător în mall sau în altă locație, sigur îl vei pierde. Fii amabil oricând și oriunde.
  9. Nu încerca să satisfaci solicitările tuturor clienților. În primul rând, trebuie să onorezi programările deja existente și, apoi să înregistrezi solicitările clienților fideli. Nu încărca agenda cu programările tuturor clienților, întrucât riști să aduci la epuizare hairstylistii salonului. Asigură zile suficiente de odihnă, evitând astfel apariția erorilor în procesul de lucru și a neînțelegerilor.
  10. Atât reputația salonului, cât și cea a angajaților sunt la fel de importante.  Cunoașterea și stabilirea unor relații de încredere în raport cu clienții, reprezintă sarcina de bază a administratorului/managerului salonului. La plecarea/ demisia unui hairstylist din echipa ta, exista riscul ca o parte dintre clienții deja formați de către acesta să îl urmeze în noua locație în care își va desfășura activitatea. Pentru a evita astfel de situații, asigură-te că programările în cadrul salonului tău se vor efectua prin intermediul administratorului, sau a unei persoane special angajate pentru această sarcină. Un administrator bun reprezintă imaginea salonului. Atmosfera generală din spațiul de lucru depinde în mare parte de implicarea acestuia, prin prisma soluționării situațiilor de conflict și a monitorizării activității angajaților.

Nu uita! Investește în tine și în oamenii cu care colaborezi. Asigură-te că acoperi toate necesitățile clienților tăi, astfel încât aceștia să plece mulțumiți de serviciile oferite, iar afacerea ta să se dezvolte. Iar noi îți suntem alături cu produsele cele mai calitative și suport profesional atunci când ai nevoie. 

Estel România - partener de încredere al hairstyliștilor!

sus